dilluns, 3 d’octubre del 2011

Com afegir els quadradets de ganxet??

Hi ha diverses formes d'afegir els quadradets. La primera classificació que podriem fer és sobre si ho fem cosint-los o ganxetant-los.
De cosir-los no us en puc explicar res, perque ja em costa prou unir els amigurumis amb agulla... no m'agrada gens o sigui que jo els quadradets els afegeixo amb el ganxet.
La Raquel té un detallat tutorial de com unir quadradets cosint-los, consulteu-lo en el seu blog de ganxet Arriba en el desván.
Al principi, jo els unia amb punt baix, o sigui, agafant 2 quadradets cara per cara i anant afegint punt a punt amb un punt baix, però aquest sistema queda una mica matusser, segons la meva humil opinió... també es pot fer servir per donar-li un aire més rustic, però aleshores el punt baix l'haurem de fer que quedi a la vista (o sigui posant els quadradets del revés a com ho faríem inicialment). M'explico fatal... ja ho sé... No he trobat cap tutorial al respecte.
Després vaig descobrir a la Lucy i el seu meravellós món de grannies de colors i vaig a prendre a unir-los amb punt ras i només fent servir 2 de les 4 bagues que es poden fer servir per unir cada punt. No puc fer res més que dirigir-vos al fantàstic tutorial que té ella sobre aquest tema Joining Granny Squares, és en anglès, però amb les imatges no cal res més, de debo.
Finalment, ara m'he enganxat a unir-los sobre la marxa, en la última passada. Trobo que m'agrada com queda i vas veient ràpidament com creix la manta a mida que la teixeixes. Us deixo els links als tutorials de la Raquel i de la Lucy, molt aclaridors tots dos, d'aquest mètode que m'ha captivat.

Us ha ajudat la meva explicació? Espero que si!! 
Hay varias formas de unir los cuadraditos. La primera clasificación que podríamos hacer es sobre si lo hacemos cosiéndolos o tejiéndolos.
De coserlos no os puedo explicar nada, porque ya bastante me cuesta unir los amigurumis con la aguja... no me gusta nada o sea que yo los cuadraditos los uno siempre a ganchillo.
Raquel tiene un detallado tutorial de cómo unir cuadraditos cosiéndolos, consultadlo en su blog de ganchillo Arriba en el desván.
Al principio, yo los unía a punto bajo, o sea, cogiendo 2 cuadraditos cara a cara e ir añadiendo punto por punto con un punto bajo, però este sistema queda un poco chapucero, según mi humilde opinión... también se puede usar para darle un aire más rústico, pero entonces el punto bajo lo tendremos que tejer para que quede a la vista (o sea poniendo los cuadraditos del revés a cómo lo haríamos inicialmente). Me explico fatal... ya lo sé... Además no he encontrado ningún tutorial al respecto.
Después descubrí a Lucy y su maravilloso mundo de grannies de colores y aprendí a unirlos con punto raso y sólo utilizando 2 de las 4 hebras que se pueden utilizar para unir cada punto. No puedo hacer nada más que dirigiros al fantástico tutorial que ella tiene sobre este tema Joining Granny Squares, es en inglés, pero con las imágenes no es necesario nada más, de verdad.
Finalmente, ahora me enganchado a unirlos sobre la marcha, en la última vuelta. Encuentro que me gusta como queda y vas viendo rápidamente cómo crece la manta a medida que la tejes. Os dejo los links a los tutoriales de Raquel y de Lucy, muy claros los dos, de este método que me ha cautivado.
¿Os ha ayudado mi explicación? ¡¡Espero que sí!!

3 comentaris:

  1. No em puc creure que m'hagis preparat un tutorial! Fins ara els havia unit amb punt baix i em passava precisament el que dius tu, que em semblava una mica matusser. Vaig a estudiar-me bé els teus consells i a veure si puc arreglar alguna cosa. :)

    ResponElimina
  2. Gracias por compartir la información!! precisamente estoy ahora uniendo una mantita y me desespera lo que tardo cosiendo los cuadraditos!! jejeje Voy a probar los dos métodos aunque me temo que yo también soy más de unir con ganchillo... el único pero que le pongo es que -por mi experiencia, que no es mucha- la costura con ganchillo queda más dura que con aguja e hilo, y según para que sea la mantita puede ser mejor o peor cada cosa.
    Bss

    ResponElimina
  3. hace siglos que no hago cuadritos , pero si es necesario saber que se tejen y se van uniendo asi , y asi te ahorras tanto tiempo , cierto?
    mil gracias por pasar guapa
    besitos parisinos

    ResponElimina

Gràcies per deixar-me un comentari.